Що пропонується?

Автором проєкту закону, опублікованому на сайті Верховної Ради, виступив депутат від "Слуги народу" Олександр Дубінський. Він запропонував внести зміни до Податкового кодексу "щодо запровадження загальнодержавного збору на розвиток спорту з операцій купівлі іноземної валюти у готівковій формі". Ставка збору на розвиток спорту становитиме 1% від операції з купівлі іноземної валюти у готівковій формі.

Читайте також: Рада ввела єдиний рахунок для сплати податків і зборів

"Платниками збору на розвиток спорту є уповноважені установи, визначені в Законі України "Про валюту і валютні операції", та їх структурні підрозділи, які здійснюють операції з купівлі іноземної валюти у готівковій формі", – йдеться в проєкті закону.

Уповноважені установиБанки, небанківські фінансові установи та оператори поштового зв’язку, які отримали ліцензію Національного банку України згідно з Законом України "Про валюту і валютні операції".

Чому депутат подав цей законопроєкт

Як йдеться в пояснювальній записці на сайті Верховної Ради, в Україні до 2020 року хочуть збільшити до 13% залучення дітей та молоді до занять у дитячо-юнацьких спортивних школах. При цьому що у Державному бюджеті України на 2019 рік на фінансування галузі спорту за всіма видатками було передбачено близько 3,7 мільярда гривень.

Читайте також: Не будемо закривати на це очі, – Гончарук про ФОПи та великий бізнес

"Незважаючи на зазначені обсяги фінансування галузі, масовий спорт в Україні не розвивається, насамперед, серед дітей та дорослих внаслідок поширеної практики платності відвідування зайнять спортом", – переконаний автор законопроєкту.

Також, на думку Дубінського, цей закон стимулюватиме банки та громадян більше купувати валюту онлайн. А банки більше уваги приділять створенню необхідних умов для своїх клієнтів.

Зазначається, що реалізація законопроєкту не потребує додаткових витрат з державного і місцевих бюджетів. При цьому вона дасть можливість створити додаткове джерело наповнення спеціального фонду Державного Бюджету України. Однак про яку суму може йти мова – ні в проєкті закону, ні в пояснювальній записці не вказано.

Також невідомо, коли цей закон може набрати чинності. У прикінцевих положеннях немає дати. Натомість є пункт, що "цей Закон набирає чинності з 01.01.202_ року". Також там вказано, що Кабмін у двомісячний термін з дня опублікування цього Закону повинен забезпечити розробку та затвердження нормативно-правових актів, передбачених цим законом.